Ce este MOLDOVA pentru tine?

Undeva la capătul Europei Centrale, pe cursurile line şi seculare a râurilor Nistru şi Prut, se prelinge precum o lacrimă sacră pe obrazul bătrânei Europe, pe un teritoriu de 33.7 km pătraţi, o ţărişoară din poveste, pe care blând o numim Moldova, o palmă de pământ sub bolta milostivului soare, o floare de lumină din trupul românimii. Mă ve-ţi întreba uimiţi DE CE dezmierd ca pe un mic copilaş acest miraculos meleag?; fiindcă de mic copil mi s-a plantat sămânţa dragostei şi închinării către Moldova – “mama” doinelor noastre, sora “dorului” nostru, “steaua” visurilor noastre, rodul nestemat al muncii părinţilor noştri. Cred că ve-ţi fi de acord dragi cititori, că întâi de toate visăm, năzuim, sperăm, luptăm şi credem în primul şi primul rând la un viitor în ţărişoara dragă, alături de casa părintescă şi glia strămoşească a buneilor şi străbuneilor noştri şi totuşi plecăm, plecăm în cautarea unei lumini mai strălucitoare, plecăm siliţi de nevoie…siliţi de teamă, sărăcie şi nedreptate… şi totuşi acolo departe, la auzul graiului românesc, la îngânarea doinelor străbune, sufletul nostru răbufneşte, amintirile despre casă, familie, prieteni, ţară şi limbă  precum ploaia spală necruţător deşertul străinătăţii poposit în inimele noastre, plantând speranţa reîntoarcerii acasă. De fapt ce poate fi mai frumos decât cântecul de dor al ciocârliei ce răsună în Codrii împânziţi de verdeaţa primăvăratică, în unison cu stejarii înalţi, pletoşi, rădăcinile cărora au sorbit din înţelepciunea acestui meleag, sub corola cărora însuşi Ştefan cel Marea apăra creştinitatea şi libertatea noastră. Ce poate fi mai dulce decât apa Moldovei, ce dăruie viaţă câmpiilor din vale, împânzite de flori felurite, aroma cărora ne face să cântăm imnuri de fericire şi bucurie. Vă îndemn să vă opriţi, să priviţi în jurul vostru, peste tot roieşte viaţa, să nu fim indifirenţi, să zidim o Moldovă de vis, să contruim ram de ram precum frumoasele rândunele, cuibul nestemat al copiilor noştri. Să ne auzim de bine! Merci mult pentru atenţie acordată acestor 321 de cuvinte, care împletite împreună au creat Hora ţărişoarei nostre!Moldova

17 thoughts on “Ce este MOLDOVA pentru tine?

  1. Bravo Daniel :) Si totusi unde tre sa dezvoltam imaginea RM, prin starnirea patriotismului in proprii cetateni sau prin crearea unei imagini insorite fata de straini? cum ai spus ultima data…

  2. @ Alex, critica constructiva intotdeauna a fost buna, cu atat mai mult ca presupun ca nu ai criticat ci ai indrumat :D btw in CV, pana cand sufla vantul fiindca nu prea am timp sa ma ocup serios de redactarea acestui, sa stii ca cand il voi finisa nici un pic de frivolitate nu vei gasi :D tu dar stii seriozitatea de care eu dispun :D :D Bafta si tie! Mersi pentru idei!

  3. @ Crabs4ever

    Bun, eu la bac am luat maximu de puncte la romana doar la coerenta ideilor, anyway, who cares:)

    deci nu prea integeai ce am vrut sa spun.

    Adica articolul e bun, dar e promovare pentru cei ce nu cunosc moldova, al de aia care cred ca e o tara secreta pe harta.

    Mie ca simplu cititor de bloguri, articolul ma obosit de la prima propozitie, adica e greoi in digerare. Si desigur prin felul descrierii tine de experionism si realism in parte si pare mai mult la o compunere scrisa intro clasa incipienta al de: afara ninge cu fulgi mari si cristialni ce se leagana duios in viforul iernii, si care prin formele ce le curpind nu fac decat sa patrunda in interiorului sufletului ca o picatura de raceala dar care confera caldura unei ierni ce mereu va fi in aminirea noastra.

    @ Daniel, fara suparari, eu iti zic parerea mea obiectiva. de ex tu daca vei citi articoul asta peste vreo 2 luni, cum crezi ce emotii iti va strani?..sau pur si simplu il vei trece cu vedere. Fiece articol e o stare de spirit.

    in CV-ul tau se simte frivolitatea si flexibilitatea, in Consiliul se transminte un fel de mandrie si solemnitate.

    Dar asta…in fine cum mentionam si data trecut, e articol de inceput si e oki si ma bucur ca continuii sa scrii, la mine primul articol tot cam aiurea a fost, insa anyway.

    Si cu acesta de difuziune a ideilor ma inclin si spun bafta!

  4. DREPT, foarte CORECT desi daca ai o sansa reala ai putea sa te folosesti de ea, cu scopul ca dupa finisarea studiilor vei reveni acasa Michelle )
    P.s: Verde+2 de Albastru+Galben PENTRU MOLDOVA :D

  5. uf daniel,eu raman iar flatata,si cel mai interesant este ca in momentul dat imi cautam bursa pentru franta,dupa ce am citit articolul tau,am lasat tot balta,mai pus serios pe ganduri.
    P.S:Verde pentru Moldova!!!!:)))))

  6. Este foarte artistic artikolu’, chiar mi-a placut! foarte reusit combini elementele descriptive, dealtfel un umanist veritabil :D :D +1 pentru abordare originala!
    pt. Alex: ar trebui sa te exprimi mai coerent :D nu stiu cum Daniel dar eu am inteles foarte putin :D btw ai niste articole interesnate si tu! bv. :D

  7. iak sh nenea ista are blog:)
    e bun, mi place ca incerci..asta e bine…doar ca tzio zik pe sleau ca articolul asta e prea pompos pentru mine….daca il scriai in engelza pt altii…poate era cool…dar in fine,..asta asa imi pare mie nu ca nu ar fi bun sau ca la altii ar parea la fel..anyway:)…

    bravo pt blog!..si personalizeazal:)

Leave a Reply

